Какъв е произходът на Black Friday или Черен петък?

За много магазини шопинг събитието на годината, известно като „Черният петък“, вече е неразделна част от тържествата по повод Деня на благодарността – национален празник в САЩ, Канада и някои от Канарските острови. Но Black Friday доби също популярност и по нашите географски ширини, като предпразничното коледно пазаруване. Тази празнична традиция, обаче има по-тъмни корени, отколкото всъщност си представяте.

Понятието „черен петък“ се използва за пръв път не за празнично пазаруване, а за финансова криза. Това е катастрофата на американския златен пазар на 24 септември 1869 г. Двама инвеститори – Джей Гуулд и Джим Фиск, работят заедно, за да закупят, колкото се може повече от златото на нацията, надявайки се да вдигнат цената му и да го продадат с удивителна печалба. На този петък през септември всичко се променя. Фондовият пазар се озовава в позиция на свободно падане, довеждайки до фалит абсолютно всички – от бароните на Уолстрийт до обикновените фермери.

Но най-често срещаната история зад традицията на черния петък остава свързана с пазаруването след Деня на благодарността и с търговците на дребно. След цяла година работа на загуба („на червено“), магазините би трябвало да печелят („минават в черно“) след Деня на благодарността, защото празнуващите купувачи пазаруват поголовно стоки с отстъпка. Изходната точка за тази теория е, че компаниите записват в счетоводните си книги загубите в червено, докато печалбите са в черно.

През последните години се появява и друг мит, който дава особено грозен облик на историята за Black Friday, като твърди, че през 1800 г. южните собственици на плантации могли да закупуват роби с отстъпка в деня след Деня на благодарността.

Счита се, обаче че истинската история зад Черния петък носи своите корени от 50-те години на ХХ век. Полицията във Филаделфия използва този термин, за да опише хаоса в деня след Деня на благодарността, когато орди от крайградски купувачи и туристи наводняват града преди големия футболен мач на популярните американски отбори Army и Navy, събота всяка година. Не само че полицаите забравят за почивните си дни, но трябвало да работят на много дълги смени, за да обуздаят създалите се тълпи. И за тях това определено се превръщало в „черен петък“. Междувременно търговците успяват да се възползват от прилива на хора, за да се отърват от стоката си. И в края на 80-те години намират начин да превърнат отрицателните асоциации с „черния петък“ в нещо, което се отразява положително, а не отрицателно върху тях и техните клиенти. За целта използват концепцията за „от червено до черно“.

Можете също да се запознаете с историята на eMAG Black Friday на нашата инфо страница.

Печеливши от томбола Хенкел

Коледната томбола с Хенкел се проведе в периода 18-24 декември.

Печелившите можете да намерите тук

Правилникът на кампанията можете да прочетете тук

eMAG.bg е предпочитана шопинг дестинация по време на Black Friday 2017 от над 50% от хората, които възнамеряват да пазаруват по време на събитието, според изследване* на Kantar Millward Brown

Данните* показват, че потребителите планират да похарчат между 100 лв. и 700 лв. по време на шопинг събитието

7.

Проучването* за нагласите на потребителите, проведено през октомври тази година, разкрива, че все повече хора имат намерение да се възползват от специалните оферти на Black Friday.

92.9% от представителната извадка* знаят какво представлява Черния петък. Този процент бележи ръст с почти 3% спрямо миналата година. Над 62% от запознатите със събитието потребители имат намерение да се възползват и да закупят продукт на специална цена.

Проучването* отговаря и на въпроса какъв тип продукти ще търсят потребителите. Водещи са категориите дрехи и обувки – към тези продукти са се насочили малко над 46% от купувачите. Следват спортните стоки, телевизорите, мобилните телефони, козметиката и малките домашни електроуреди.

Показателна е тенденцията за увеличаване броя на пазаруващите онлайн, които са нараснали до 70,4% от анкетираните*, покачване с 8,1% спрямо 2016 г.

На въпроса* колко пари възнамеряват да похарчат по време на Black Friday, малко над половината анкетирани* са посочили сума между 100 лв. и 700 лв., като 21,1% са предвидили между 200 лв. и 400 лв. Любопитно е, че почти 10% имат намерение да направят покупки за между 1500 лв. и 2000 лв., а едва около 5% ще похарчат под 100 лв.

„Анализът на данните от проучването посочва, че българският потребител все по-ясно разпознава стойността на събитието Black Friday. Една от основните стратегически цели на eMAG.bg е да предостави възможност за лесно и изгодно пазаруване, независимо от локацията на купувача. Уверена съм, че тази година отново ще поставим нови рекорди в продажбите“, коментира Стефана Здравкова, директор на eMAG.bg.

* Проучването е проведено по поръчка на eMAG сред 1005 респондента на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в дните между 26-ти и 31-ви октомври 2017 г.

За пазаруването онлайн и за плащането с карта Visa

Забързаното ежедневие често увлича в ритъма си и не оставя време за обиколки по магазините. Но пък е толкова удобно, когато можете да намерите продуктите си онлайн!

Възможността да поръчате, независимо къде сте и да получите пратката след това на посочен от вас адрес само с няколко клика, е удобството на съвременните технологии. В платформата на eMAG това се усъвършенства непрекъснато, предлагайки на потребителите възможността да избират между няколко начина на плащане: наложен платеж, чрез ePay.bg, плащане с карта, а за някои продукти – на изплащане.

Когато не искате да държите твърде голяма сума в себе си за плащане с наложен платеж, добра опция за вас е плащането с карта. Още повече сега, когато в периода от 26.11 до 22.12.2016 г. имате допълнителна привилегия при плащане с Visa карта!
Пазарувай в eMAG с Visa

При покупка на продукти, предлагани от eMAG, на стойност поне 150 лв. и заплатени с Visa карта, издадена преди 26.11.16г., всеки клиент получава 15 лв. ваучер за отстъпка за бъдеща покупка в eMAG. Разберете и още за кампанията „Пазарувай в eMAG с Visa“ тук.

За ваше удобство са разработени и различните платформи на eMAG. Можете сами да изберете къде и как да направите поръчката си:
– През сайта emag.bg или през неговата мобилна версия
– През мобилното приложение на eMAG за iPhone и за Android

Още по-бързо и лесно могат да бъдат извършвани плащанията ви с карта, ако активирате опцията „Плащане с 1 клик“ през мобилното приложение. Въвеждайки веднъж информацията за картата си в мобилния ап, всеки следващ път ще заплащате лесно само с 1 клик, без необходимост да попълвате отново данните. Благодарение на технологиите, данните от картата се свързват с непроменим криптиран цифров код, създаден от картовия оператор, с който eMAG оперира (PayU). Повече информация за услугата „Плащане с 1 клик“ можете да намерите в общите условия за ползване на платформата тук.

На практика всичко това означава, че можете да поръчате по всяко време (eMAG няма работно време, с което да се съобразявате) и от всяко място (стига да имате компютъра, таблета или смартфона си наблизо).

Разкриваме 10 продукта сред хилядите избрани оферти за „Black Friday“

Тазгодишните оферти от над 300 000 бройки продукти ще покриват разнообразна гама от продукти – от телевизори, мобилни устройства, телефони, таблети и лаптопи, ИТ продукти, смарт аксесоари, хладилници, перални, до детски стоки, мода, козметика, продукти за дома, спортни артикули, продукти и аксесоари за колата, мебели. еMAG разкрива 10 от хилядите избрани оферти:

Apple iPhone 5S, 16 GB – 150 бр. на цена от 399.00 лв. за брой
Интерактивна играчка за бебета – 2,000 бр. на цена от 24.99 лв. за брой
Хладилник с фризер Samsung RB29HSR2DSA/EF, 289 л, Клас A+ – 120 бр. на цена от 299.99 лв. за брой
SSD disc – 300 бр. цена 99.99 лв. за брой
Конзола Sony Playstation 4, 1 TB, Черна, 100 бр. на цена от 399.99лв. за брой
Лаптоп Lenovo IdeaPad 110-15IBR – 150 бр. на цена от 299.99 лв. за брой
Тиган Tefal Essential 24 см, Червено кадифе, 800 бр. на цена от 9.99 лв. за брой
Dual SIM Smartphone – 150 бр. на цена от 49.99 лв. за брой
Зимна гума Orium 601 185/65 R15 88T – 200 бр. на цена от 49.99 лв. за брой
55“ Full HD Телевизор Star-Light, 55DM6000 – 200 бр. на цена от 499.99 лв. за брой

Тазгодишнито издание на кампанията Black Friday на eMAG.bg ще включва и няколко нови изненадващи категории продукти като: автомобили, мотоциклети, АТВ-та, сглобяеми къщи, яхти, както и земеделски машини и оборудване.

Над 300 търговски партньори от маркетплейс платформата на eMAG.bg също ще участват в предстоящата кампания на eMAG.bg.

Шопинг събитието ще започне сутринта и ще продължи до полунощ (24:00 часа) на 25 ноември 2016 година.

Black Friday в eMAG наближава

Черен петък в eMAG, Black Friday в eMAG 2016, 25 ноември

Черен петък в eMAG, Black Friday в eMAG 2016, 25 ноември

Тази година на 25 ноември за Black Friday еMAG ще предложи над 300 000 продукта на потребителите си:

• Тази година Black Friday е на 25 ноември
• Над 200 търговци от eМАG Marketplace се включат също в шопинг събитието

Организираме очакваното годишно шопинг събитие Black Friday на 25 ноември (петък), предлагайки на клиентите си много повече продукти спрямо миналата година. Ще можете да се възползвате от много разнообразни оферти и да избирате от над 300 000 бройки продукти тази година на еmag.bg. За да се подготвим за тазгодишната кампания, водим 10 месеца разговори със своите бизнес партньори и утвърдихме стратегическите си партньорства за българския пазар с водещите куриерските компании. Освен това, интегрирахме в мобилното си приложение функцията за „плащане с 1 клик“, която улеснява пазаруването за клиентите и докато са в движение.

Пазарно представително изследване[1], проведено от Millward Brown по поръчка на eMAG за кампанията „Черен петък“ през 2016 г., показва, че познаваемостта за това шопинг събитие сред българските потребители е достигнала 89% през 2016г. спрямо 76% през 2014г. 64% от анкетираните, които са чували за събитието, обмислят да пазаруват през този ден, като онлайн каналът е предпочитан от 71% от тези потребители, които обмислят покупка. Проучването също така разкрива, че eMAG.bg е на първо място сред онлайн магазините за потенциалните клиенти по време на Black Friday с 42%. 29% от анкетираните планират да инвестират в покупки над 680 лв. за Black Friday.

Въз основа на успеха от предходните години и стабилния растеж през последните 12 месеца, значително увеличихме броя продукти, предлагани за Black Friday, достигайки над 300 000 бройки продукти.

По време на миналогодишната Black Friday кампания eMAG.bg генерира продажби в размер на над 23 млн.лв. и над 175 000 поръчани продукта. Тъй като важна част (45%) от общия брой посещения идват от мобилни устройства, през мобилното приложение или чрез мобилната версия на сайта, тази година eMAG добави в приложението си функцията за „Плащане с 1 клик“, за да отговори на нуждите на клиентите и да предложи по-удобно пазаруване чрез плащане само с един клик. Благодарение на тази нова функция, клиентите могат да закупят бързо продукти, предлагани от eMAG , докато са в движение.

Подготовката за кампанията Black Friday включва не само физическото разширяване на складовия капацитет, но също така и развитието на вътрешните логистични процеси, за да успее компанията да обработва и изпраща поръчките за Black Friday своевременно. Това включва също последващи подобрения във външния логистичен капацитет в тясно сътрудничество с куриерите.

Екипът за обслужване на клиенти също е увеличен, за да се осигури бърза и ефективна подкрепа на клиентите, ако е необходимо. За свое удобство всички клиенти, както обичайно, ще могат да следят статуса на поръчката през своя акаунт в eМАG.

Тазгодишните оферти ще покриват широка гама продукти от телевизори, мобилни устройства, телефони, таблети и лаптопи, ИТ продукти (компоненти и периферия), малки и големи електроуреди, до детски стоки, козметика, продукти за дома и декорацията, мода и спортни артикули, автомобилни гуми и много други. Разбира се, ще представим и категории, с които да изненадаме посетителитe.

Black Friday oфертите са налични до изчерпване на наличните количества, виж тук пълния правилник на кампанията. Подгответе се за кампанията с нашия Наръчник за пазаруване.

Революция на цените в eMAG – септември 2016 г.

postare_fbНачалото е поставено! Влез в eMAG от 19 септември до 22 септември, за да разгледаш предложенията от кампанията Революция на цените. Очакват те над 3500 оферти – широка гама продукти сред разнообразие от категории!
Ето няколко от предложениято ни, които можеш да обмислиш:
Пералня със сушилня Indesit Innex с 30% отстъпка, за 599 лв.
Еспресо машина Delonghi с 47% отстъпка, за 158.99 лв.
Телевизор LED Smart Samsung на цена от 1079 лв.
– Смартфон Samsung Galaxy J5 2016 на цена от 379 лв. – можеш да избереш между черен и златист цвят
Ако все още не откриваш това, от което имаш нужда, виж и останалите ни предложения тук.
За да получаваш и в бъдеще информация за офертите, имаш възможността да се абонираш за бюлетина ни. А ще се радваме да се включиш и в общността от Facebook феновете на eMAG Bulgaria, в случай че все още не си харесал/а страницата ни.

Нов печеливш на ваучер за 1000 лв. от теглене 11 Април!

За съжаление печелившият и резервата от тегленето 11 Април не се свързаха с нас и поради тази причина изтеглихме нови двама. Печелившият е с номер за участие 1388911844 и имейл i*******a@*****.com. Очакваме неговият отговор на имейла ни, за да си получи наградата! Резервата е с номер за участие 1378634139 и имейл i*******8@*****.com.

Тегленето можеш да провериш тук.

Честито на печелившите!

Правилникът на кампанията можеш да намериш тук.

Нов печеливш на ваучер за 1000 лв. от теглене 11 Април!

За съжаление печелившият и резервата от тегленето 11 Април не се свързаха с нас и поради тази причина изтеглихме нови двама. Печелившият е с номер за участие 1420590412 и имейл d********a@*****.com. Очакваме неговият отговор на имейла ни, за да си получи наградата! Резервата е с номер за участие 1371119748 и имейл y****i@***.bg.

Тегленето можеш да провериш тук.

Честито на печелившите!

Правилникът на кампанията можеш да намериш тук.

Нов печеливш на ваучер за 1000 лв. от теглене 11 Април!

За съжаление печелившият и резервата от тегленето 11 Април не се свързаха с нас и поради тази причина изтеглихме нови двама. Печелившият е с номер за участие 1375675508 и имейл d******3@***.bg. Очакваме неговият отговор на имейла ни, за да си получи наградата! Резервата е с номер за участие 1418136164 и имейл a*******1@***.bg.

Тегленето можеш да провериш тук.

Честито на печелившите!

Правилникът на кампанията можеш да намериш тук.